لعنت بر من

دخترک  در نزدیکی دو سالگی رفتارهای غیرقابل تحملی از خود نشان می دهد...

از خورد شیر خودداری می کند..

هنگام بیرون رفتن از پوشیدن لباس گرم یا کفش هایش خودداری می کند...

وقتی به مقصد می رسیم از دراوردن کفش و لباس گرمش خودداری می کند..

تمام این خودداری کردن ها همراه با گریه و جیع های بنفش است...

به تازگی یاد گرفته خودش را روی زمین بیاندازد و به گریه اش ادامه دهد..

همین دیشب وقتی پس از یک ساعت پیاده روی که در بقل من جاخوش کرده بود از او خواستم کمی هم راه برود و به اصرارش برای بقل شدن جواب منفی دادم و بی توجهی کردم با گریه های شدید اعتراض کرد بعد هم خودش را روی زمین انداخت و به گریه ادامه داد...

بهت زده بودم از طرفی دوست نداشتم بقلش کنم! مردم سرزنشم کردند...!! سر اخر بقلش کردم و هر چه ناسزا بود توی گوشش گفتم و چندتایی هم نیشگون گرفتمش داشتم از حرص می مردم ... مردم احمق هم که عصبانی ترم کردند!

در مقابل این رفتارهاش نمی توانم عصبانیتم را کنترل کنم... نمی دانم با لجبازیش چه کنم؟ با عصبانیتم چه کنم!

او به چیزی برای بدبخت شدن نیاز ندارد! او همین حالا هم بدبخت است، چون من مادرش هستم!


نظرات 2 + ارسال نظر
الناز پنج‌شنبه 5 مهر 1397 ساعت 09:29

تو قدم اول سعی کن راجع به خودت اینجوری حرف نزنی...اینجوری فکر نکنی...اگه به خودت فرصت بدی میتونی خوب بشی...میتونی دوباره خودتو بسازی خودتو فراموش نکن خودتو به یاد بیار....تو سخت جونی تو بدتر ازبنم دووم اوردی بازم میتونی ...

ممنونم الناز جان...
سخت جونی رو خوب اومدی! بهم انرژی دادی دوست خوب

مینو چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت 10:18

نیوشا جان اصلا نگران نباش تمام رفتارهای دخترک اقتضای سنشه.من حداقل ده تا بچه دور ورم دیدم و شاهد بزرگ شدنشون بودم همشون از دو سالگی به بعد لجباز میشن دوست دارن حرف حرف خودشون باشه این رفتارا کاملا طبیعیه ربطی بد بودن خودت یا دخترک نداره.خودتو سرزنش نکن هر چقد از خودت ناراضی باشی همینو به دخترکم انتقال میدی.
حتما تو گوگل سرچ کن یا کتابهای روانشناسی مرتبط به این سن و سال بخون هر دوی شما طبیعی هستین فقط باید یکم به خودت مسلط تر باشی.
اینستاگرام این پیج خیلی خوبه فالو کن مطالبش مفیده
childpsychology(روانشناسی کودک/ رویا نوری)
همه ی مادرا این نگرانی ها رو دارن دید و نگاه مردمم هیچ اهمیتی نداره هر طوری دوست دارن فکر کن تربیت و پرورش بچه از هر چیزی مهمتره.

مینو جان خیلی خوبه که هستی ...
دلگرمم به بودنت
ممنونم از توصیه هات و همراهی و دلداریت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.