بیهوده ست این آمدن و رفتن


به خانوم دکتر گفتم حتی ذره ای هم ناراحتی در خودت راه مده که فرزند سومت دختر نیست! یک تکه نان خودت بخور صد تکه بده به دیگران و هزاران بار خدا را شکر کن که باز هم پسر داری...

می دانی دختر اگر بود چه سرنوشتی در انتظارش بود؟!

اینکه برود سرکار برگردد و نهار بپزد، میزبانی میهمان ها را هم با روی خوش و کمری خم از جهت احترام به جای آورد.. باردار هم باشد در عین حال... خانه را گردگیری و مرتب هم بکند ... حواسش و دردهای دل مادرش باشد.. به دردهای جسمی پدرش.... حواسش به حبوبات های در حال تمام شدن و گوشت تمام شده باشد... سفره نهار را جمع نکرده فکر کند به اینکه شام چه بپزد و فردا ناهار را چه کند.. ظرف ها را بشورد و ..... آخر شب تن خسته و خاطر رنجورش را بسپرد به تخت بعد هم با خودش بگوید: به نظرت گور جای بدتری ست؟! جهنم چه فرقی می تواند با اینجا داشته باشد؟!



+- یک ماهی ما را تعطیل کرده اند البته به قول مدیر امور اداری مان هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد! فلان معاون می خواسته یک ماهی برود سر پروژه های کار اش جای دیگری این تعطیلات را به راه انداخته از طرفی ساخت و سازهای درون سازمان هم دلیل خوبی برای تعطیلی بود وگرنه این چه تعطیلاتی ست که ما را روز در میان می طلبند؟! یا هر روز پیامک می آید از طرف مدیر کاردان!! که فلان کار را اینترنتی انجام بده و بهمان کار را ....

بگذریم از اینها... خواستم بگویم تعطیلات و بیکار ماندن در خانه اگر چه بیکار نیستم و مادام در حال انجام فعالیت های مربوط به منزل هستم و بین خانه پدری- مادری و خانه خودم در رفت و آمدم، برایم خوب نیست! این افکار مالیخولیایی می آید سراغم... به گذشته نگاه می کنم که مثل یک شورشی برای رسیدن به عقایدم جنگیده ام اما حالا چیزی در چنته ندارم برای انتقالش به نسل بعدی ام... جنگیده ام اما نرسیده ام، بدست نیاورده ام .....  بیشترین مثال هایم در این زمینه مربوط می شود به محیط خانه و روابط خانوادگی ..... در مدرسه و جامعه هم کم نبوده اما حاصلی جز دلی سرد و خاطری خسته برایم نداشته است.

نظرات 2 + ارسال نظر
بیضا یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 11:40 http://mydailydiar.blogsky.com

عزیزم ازین تعظیلات برای رسیدن به خودت و ګل دخمل استفاده کن از این همه سترس دوری کن لطفا به سلامت دخملک فکر کن.

وقتی در تعطیلاتی زمان زود می گذره!
فرصت چندانی برای رسیدگی به خودم و نی نی دارم اما کاش می شد اینطور باشه

مینو شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 12:12

خوبه که تعطیلی فکر کنم فرصت مناسبی باشه یکم با خودت خلوت کنی البته نه با بار منفی !!! تلاشتو بکن

مینو جان انقده درگیرم گاهی به مناجاتم با خدا هم نمی رسم!
چشم سعی می کنم در فرصت باقی مانده رو خودم بیشتر تمرکز کنم اگرچه با عمل بابا فکر کنم فرصتی برا خودم نمونه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.