وقتی سه نفر شدیم...

بارداری هفته به هفته را از یکی از صفحات وب دنبال می کردم ... بر خوردم به جمله ای که تصوری از آن داشتم اما فکر نمی کردم تا این حد جدی باشد!  "سعی کنید آخر هفته های خوبی برای خود و همسرتان رقم بزنید، بعد از آمدن فرزندتان فرصت داشتن چنین آخر هفته ای را ندارید" ......

آدم یکهو با ترسی جدید روبرو می شود.. اینکه موجودی پا به این جهان می گذارد که تمام توجه و محبت و انرژی تو را می خواهد از طرفی خودت، همسرت و زندگی مشترکت هم به همان اندازه توجه و انرژی نیاز دارد.....

دوستی دارم که می گفت تا دو سالگی، درست یادم نیست شاید هم بیشتر، پسرم را بین خودم و همسرم می خواباندم!! آن وقت ها مجرد بودم و شنیدن همچین جمله ای برایم ناراحت کننده و حتی مشمئز کننده بود و البته هنوز هم ....

همین حالا ها هم مجبورم دوشب را بدون همسرجان بخوابم برایم سخت است... اوه! تصورکن .... دو سال !!

کاش بتوانم اوضاع را به خوبی مدیریت کنم و هر کسی را در جایگاه مناسب خودش قرار دهم.... در محبت کردن هام زیاده روی نکنم... توجهم به یک سمت زیاده از حد معطوف نشود که آن یکی فراموشم شود ...

کانون خانواده را گرم و صمیمی و بدون هیچ فاصله ای نگهداشتن وظیفه دونفره یک زوج است ولی گمان کنم گاهی افسار کار از دستمان خارج می شود و مهار کردن خیلی چیزها را قادر نیستیم. یکی از این گاهی ها همین ورود عضو جدید است که با خودش دنیایی از تلاطم و دگرکونی را وارد زندگی روی روالمان می کند...

کاش از عهده اش بربیایم که به خوبی این موقعیت جدید را مهار کنم...


نظرات 2 + ارسال نظر
مینو یکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت 13:30

نه عزیزم منظورم از یک سالگی به بعده.از بعد از یکسالگی یواش یواش دیگه عادتش بده به جدا خوابیدن .اما خوب باید شبا یکی دو بار چک کنی اوضاع احوالشو.

درسته حتما اگه منم که ده بار چک می کنم :)
ممنونم از راهنماییت

مینو یکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت 10:23

مطمئن باش از عهده اش بر میای بعد از یکی دوماه قلق بچه و کاراش دستت میاد و اون اوایل یکم سخته که به مرور یاد میگیری.اصلا سخت نگیر به خودت و حساسیت نشون نده اینطوری هم خودت راحتتری هم نی نی.
بهترین کار اینه که نی نی رو تا قبل از 1/5 سال از خودت جدا بخوابونی حتی اگه خودت مجبور شدی شبا بیدار بشی اینطوری هم راحتتر فرایند شیر گرفتنشو پست سر میذاری هم بچه خیلی بیشتر و بهتر عادت میکنه به جدا خوابیدن.من بچه ای رو میش ناسم که 7 ساله ش هنوز نتونستن راضیش کنن تو اتاق خودش بخوابه! خوابیدن بچه پیش پدر و مادر آسیب زاس مخصوصا برای آقایون حس میکنن بچه شده همه چیز همسرشون و اهیمت نمیده به مسائل دیگه.پس تا کوچیکه و متوجه نیست هر جور عادتش بدی همینطور بار میاد. نگران نباش همه چی خوب پیش میره.

منظورت اینه که از بدو تولد جدا بخوابمونمش؟
منم نظرم همینه اما همسرم می گه کوچوله اگه یه اتفاقی بیافته و ما تو این اتاق غافل باشیم ازش چی؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.