حرف هایی برای گفتن به کودکم

بعد از ظهر بود، رفتم برای پیاده روی. باد می وزید. بی گمان فرصت مناسبی بود برای حرف زدن با کوچولویی که در درونم رشد می کند.

برایش گفتم:

می دونی! خیلی دوست دارم که دختر باشی اما اگر دختر باشی نگران حالت می شم هر لحظه و هر روز....

نگران همه محرومیت هایی که جنسیتت برای تو در این کشور و این دنیا به ارمغان می یاره....

نگران موهات می شم... آخ موهات! آخ،آخ، آخ .....

نگرانت می شم وقتی که بفهمی در این زندگی هر جایی که باشی، یه جا بیشتر یه جا کمتر، نگاهشون به تو نگاه جنس دومه!

نگرانت می شم، وقتی که بفهمی تو فقط هستی که ابزاری باشی برای تداوم نسل.. برای آرامش و لذت همسرت!

اما اگر پسر باشی ناراحت نمی شم، خوش حالترم می شم. نه اینکه ارجحیتی در پسر بودنت برام باشه، نه! فقط کمتر نگرانم، همین!

اگر پسر باشی دنیای شادتری داری.... اگر پسر باشی انگار همه هستن برای تو!

اگر پسر باشی از اینکه در تاریکی شب سرخوشانه یا غمگنانه تنهای تنها با خودت قدم بزنی هراس نداری

اگر پسر باشی نگاه هرزه رو، رو خودت نمی بینی، تحمل نمی کنی...

اگر پسر باشی چیزی نیست که بفهمی و نگران فهمیدنت باشم!

اگر پسر باشی دنیای آرومتر و بی دغدغه تری داری...


می دونی! ترجیح می دم انسانی باشی مملو از تعقل و گاهی احساس.... که احساسات بشن چاشنی تفکرت. چاشنی اگر اندازه باشه طعم مطلوبی به همه چیز می ده اما اگر زیاده از حد باشه به همه چیز گند می زنه! همه چیز رو غیر قابل تحمل می کنه.. بعد مجبور می شی تف کنی همه زندگی رو!

من از همین ناحیه به شدت متضرر شدم وقتی که اندازه چاشنی از دستم در رفت و جای اصل ماجرا رو گرفت! قطعا زندگی بر پایه تفکر و کمی فقط کمی احساسات زندگی مطمئن تری ست.


می دونی! اینجایی که می یای هم شادی هست هم غم... در غم ها فرو نشو در شادی ها غرق! همه چیز زود گذره...

برای هیچ چیزی در این دنیا غمگین نشو، فکری نشو... اینجا هیچ چیزی ارزش از دست دادن لحظه هات رو ندارن، لحظه هایی که می تونن به آرامش و شادی بگذرن

اون کاری رو انجام بده که دوست داری و ازش لذت می بری مگر اینکه مایه آزار و آسیب به هم نوعت بشهف مگر اینکه از کلا خدا و اهل بیت به دور باشه

من هیچ وقت نتونستم آدم شادی باشم.. نتونستم شاد زندگی کنم! یاد بگیر شادی رو و با شادی و آرامش زندگی کن.


می دونی! اینجا هم زیبایی هست هم زشتی.. خالق تمام زیبایی ها خداست. در خلقتش تأمل کن.

و اما زشتی ها... در هر چه زشتی ست روی این کره خاکی رد پای آدمی هم هست.. دوری کن از این زشتی ها


امیدوارم بتونی روی پای خودت بایستی و برای زندگیت تلاش کنی.. تلاش در حدی که مانع شادی و آرامشت نشه...

حالا که سه دهه از زندگیم می گذره فهمیدم چیزی جز سلامتی و دل خوش تو این زندگی مهم نیست.

تنت سالم باشه و دلت خوش



- یه جا مطالبی نوشته بود درباره اینکهاز دیدگاه طب سنتی در دوران بارداری چه چیزهایی مفیداست برای خوردن... در ادامه نوشته بود فلان چیز رو بخوری برای جنین دختر باعث می شه لگن بزرگتری داشته باشه و همسرش در آینده بهره بیشتری از او می بره!!!!!!!!! انقدر عصبانی شدم که حتی یادم نمود دقیقا گفته چی باید بخوری! حتی یک مورد در این باب نبود که اگر این میوه رو بخوری مثلا جنینت اگر پسر بود می شه قد بلند و چهار شانه با موهای سیاه و ابروهای سیاه اما چشم های آبی آنوقت همسرش در آینده همیشه عاشقشه... چه می دونم یه چیزی اینجوری نبود حتی در مورد پسرها!

حالا هی من و امثال من می گن زن از ابتدای خلقت بهش نگاه ابزاری شده بقیه بیان بگن نه!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.